Thursday 19 May 2011

Obbseeesssss Novel

Assalammualaikum

          Kali ni mood saya bercampur-baur.Ada rasa gembira (adik saya dah dipertemukan dengan jodohnya-syukur alhamdulillah),sedih( mengenangkan perkara2 yg x sepatutnya saya terima,tapi kena kat saya),gila-gila( coz baru dpt collengue  yg mmg bole masuk dengan kepala yg sengal nih.....adeehhh ).Hampa pun ada(coz baru2 ni saya teruja nk dptkn sebuah novel tu..... (Doktor Cinta) but asyik out of stock ajew.






           So,sebab x nk rasa hampa terus, sy sambar ajew novel lain buat penyedap hati.....huhuhuhu.... Sekarang ada masa sikit nk layan baca novel niii.... itu yg menggila memburu novel2 baru kat kedai( exspecially kat Popular lerr...... regular custumer tau... ^_^ ).Kalau hang out dgn kwn2,diaorng dh tau dah msti singgah tempat wajib tu......
Sekarang saya dalam proses menghabiskan noevl yang saya baru beli..... Stanza Cinta.Entah kenapa tiba2 hati tertarik nk grab novel tu.Sebab sy ni jarang nk beli novel yg sy x berapa penah baca penulisannya. (paling byk collection sy dari penulis Aina Emir).Novel tu xdew la tebal mn,tapi still x abis2 agi.Sebab byk bende lain nk kena settle dulu..... tapi,sekali novel berada di tgn,alamatnya bye3 ler pada yg lain....


  Best jugak sebenarnya bila layan novel Stanza Cinta.Novel bersifat Islamik.... Ni ada sedikit SINOPSIS citernya.

Amni Sorfina hanyalah seorang wanita akhir zaman yang sedaya upaya untuk menjadi solehah. Namun..jalan yang terbentang dihadapannya selalu berombak dan tidak pernah tenang. Ujian itulah teman baik yang selalu mengikutnya kemanapun dia melangkah.

Ketika bahagia mula menyapa dirinya, ketika bunga-bunga sakura mengembang dengan indahnya, ketika dia mula tersenyum bahagia....tiba-tiba sahaja segalanya menjadi begitu menyiksakan jiwa dan menikam-nikam tangkai hatinya. Seolah-olah istilah bahagia itu bukan untuknya. Apa sahaja yang diimpikan dan diharapkan tidak pernah menjelma menjadi kenyataan. Sering sahaja Allah mengambil orang-orang yang disayangi dari sisinya.

 
Sehingga pernah dia merintih hiba, “Ya Allah...apakah tiada yang namanya bahagia itu untukku didunia ini?? Kenapa hidup ini sering tidak menyebelahi diriku? Andai dengan segala derita ini Engkau ingin menghapuskan segala dosa-dosaku, alangkah ringannya penderitaan ini. Andai dengan derita ini Engkau ingin selamatkan aku dari neraka-Mu dan memasukkan aku kedalam syurga-Mu yang kekal abadi..alangkah indahnya penderitaan ini”


Conclusion, novel ni mmg besssstttt sesangat....syabas dan tahniah buat penulis Nurull Halawati..... suka U punye gaya penulisannnn..... ^_^
         
                                    

No comments:

Post a Comment

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik