Friday 1 July 2011

Confessions Of Shopaholic ..... ?? Ala - Ala Aje .....

Lap top DELL percuma , mahu ? Jom   jenguk kat sini jap


Assalammualaikum .....

Salam buat semua .

Sebenarnya saya baru sahaja habis lunch . Menu saya untuk hari ni  KFC Famous Bowl + chezzy wedges + air strawberry . Sambil - sambil makan tu ,sempat juga saya melayan novel  " DIA DI HATI "  yang saya baru pinjam dari kawan sekerja saya . Pun sempat jugak ber online sekejap guna my handphone  ~~~  kat wifi free kat KFC tu ...... hehehehe

Jom  kliksini  kalau rasa2 nak online 24 jam guna Blackberry ......



Dalam satu jam berjuang meng habis kan semua  makanan tu , akhir nya selamat sudah . Menyesal pulak sebab dah terlebih makan . Bukan menyesal takut bertambah berat badan , tapi sebab dah terasa berat jek nak jalan ...... kui3 :P

Cadang nya , awal tadi just nak keluar lunch saja . Tapi tetiba mata dapat tangkap pisang goreng dengan keropok lekor . Apa lagi , singgah dulu . -----> Macam banyak jek ye saya makan hari ni , apa kes ? Aduhaiiii ~~~~ layan sajalah .....!!

Patut nya lepas tu kaki dah kena melangkah ke office aje lagi ..... sepatut nya lah . Tapi tiba - tiba teringat semalam ada nampak blouse cantik kat kedai baju hujung bangunan office . Menyinggah pulak saya kat situ . Belek punya belek , at last saya grab sehelai blouse . Settle semua , terus blah . 

Dah sampai office , baru lah  terasa penatnya asyik dok berjalan je tadi . Pegang purse , belek isi dalam , tiba - tiba rasa macam pelik semacam ...... mana lagi duit saya  yang lain  ? Ini  aje ke yang tinggal ? Ada RM  24 . 50 sen ...... ?  Adehhhh ... !!! Pening kepala jap  nihhh .....

Iklan :  klik sini  sambil dengar lagu dari penyanyi baru . Sedap jugak lagu nihhh .....

Ni lah jadi  nya kalau asyik pandai keluar duit , tapi tak check ada berapa balance dalam purse ...... ish ..... ish .... apa nak jadi nihhhh ....  ??? Nampak nya macam kena buat puasa sunat selalu aje lah kot sebab belum apa - apa lagi dah pokai melanda diri ....... 

Baru saya sedar kalau dua tiga hari ni ada aje benda yang saya bawak balik . Dua hari lepas beli tudung , semalam beli kasut . Hari ni baju pulak ......... Itu belum masuk benda2 yang remeh - temeh lagi tuuu ....... hohohohoho ......

Saya tak tahu lah kalau korang semua selalu ke tak alami  kes yang macam ni ? Time belanja , tak ingat dunia .  Bila  dah balik rumah , selongkar semua barang , seluk hanbag baru sedar kalau purse dah kosong ....... Sekeping not biru pun tak ada ,  cam mana tu ..... ?  Sedih nya dengarrr ..... Sabo aje lah dengan habit yang sangat buruk nihhhh ....... :(

 So , macam mana  saya nak survive untuk  hari - hari mendatang ek ?  Dah  kena plan  semula nihhh .  Apa nak  buat eyh ? Nampak nya , bulai Julai  ni saya kena rajin2 kan diri ,  tak boleh  nak sesuka  hati  lagi   monteng untuk pergi part - time kat tution centre  ..... 

So , lepas ni saya akan pasti kan yang saya tak akan over budget lagi . Sebelum nak start belanja , saya kena buat list barang - barang penting SAHAJA .......  Ingattt !!!  yang penting2 saja , ya ? Ini azam saya pada diri sendiri  (  Masuk kali ni , tak tahu lah kali yang ke berapa ratus saya buat akujanji .... ?  ) hahahahaha .......

Kalau buat list pun , belum tentu di guna . Kemain sikit punya cantik list saya buat . Tapi jejak je dalam shopping mall , list ke mana , barang2  jugak  yang  penuh kat tangan ...... Teruk nya saya nih ,kan ? So , better tak payah nak ambik buat contoh , ok ?
Kalau nak buat iktibar , InsyaAllah , bolehhhh ..... :) 


P / S  :  Saya harap lepas ni saya akan jadi lebih kuat untuk tahan godaan dari tingkap - tingkap kedai . Buat nya nanti kalau saya terus macam ni , mau tak saya akan jadi macam Rebecca Bloomwood , watak dalam  filem Confessions of Shopaholic ....... Hehehehehe .
Kalau saya sampai jadi macam tu , alamat bankrup lah saya .......  tapi tak akan jadi macam tu kalau ada hero yang sudi bantu . Alah macam si Luke Brandon dalam ini filem ..... hohohoho 





Untuk tip - tip ber belanja secara bijak , jom jengah kat  ENTRY  ni ....



No comments:

Post a Comment

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik