Sunday 11 September 2011

Dugaan-Nya.......Ramadhan

Hari Khamis,sehari selepas kejadian ragut yang menimpa diri......

Pagi, saya menerima satu panggilan dari seseorang yang tidak di kenali menghubungi saya melalui talian ofis.Orang itu menyatakan bahawa dia terjumpa handphone saya.Apa perasaan saya ketika itu??? Suka ? Bahagia? Pastinya......sebab sekurang-kurangnya ada juga barang-barang saya yang  di jumpai semula.Bukan kerana nilai handphone itu,tetapi lebih kepada maklumat yang ada di dalam handphone tersebut.

Ok,waktu dia kata yang dia terjumpa handphone saya di tepi jalan berdekatan dengan area ofis saya,saya memang dah teruja dan happy sangat.Tapi,tak saya duga,orang yang saya sangka baik rupa-rupanya ada agenda lain selain dari maksud  utamanya yang mahu memulangkan handphone saya.

Dia bertanya pada saya apa yang boleh saya berikan pada dia jika dia serahkan semula handphone milik saya itu?Saya maklumkan padanya yang saya hanya mampu beri wang sebagai balasan atas jasa baiknya yang sudi memulangkan semula handphone saya.Lagi pula,siapa yang mahu tolak jika di berikan wang,bukan?

Namun jangkaan saya meleset bila dia menyatakan bahawa dia tak perlukan wang dari saya sebaliknya dia mahukan sesuatu dari handphone saya.Saat itu,saya sudah menggigil mendengar permintaannya.Pihak polis juga sudah saya maklumkan.

Di pendekkan cerita,akhirnya saya tetap tak dapat semula handphone saya kembali.Saban hari,hati ini sentisa gundah memikirkan bahawa barang-barang saya ada pada orang lain.Tak sangka saya,ada juga peragut yang macam ni.Yang saya tahu,tujuan utama mereka pastinya DUIT,bukan?

Sampai sekarang,barang-barang saya masih ada pada dia.Polis?Sudah saya maklumkan.Pandai-pandailah mereka jalankan tugas mereka,atau mahu mengabaikan saja kes saya ini.Saat ini,tiada apa yang dapat saya harapkan.Cuma berharap dan memohon pada DIA agar tetap melindungi saya walau ke mana saya melangkah pergi.......

No comments:

Post a Comment

Cenderamata untuk yang tersayang

 
Images by Freepik